Nytt

I juklapp av min käre moder fick jag 'watercolour pencils'. Något jag är sjukt nöjd med. Jag har alltid tyckt att det är svårt med penslar efterson de inte lyder på samma sätt som pennor, men dessa 'watercolour pencils' är otroligt nice. Du ritar först med vad som ser ut som en vanlig färgpenna, och sedan med en fuktig pensel så kan du liksom måla med det du ritat.
 
Detta blev min första kludd med dessa pennor + en pensel och vatten. Är väldigt nöjd med resultatet. Denna tog mig trots allt bara cirkus 20 minuter att göra.
 

Postat av: Linnea

Vad fint!

Vad skiljer dessa pennor från akvarell?

Svar: Tack! Det är väl mest det att man här liksom placerar ut fortfarande torr vattenfärg (som ser ut mest som det ser ut då man använder sig av vanliga färgpennor) som man sedan späder ut så att det blir som vattenfärg. Det blir även lättare att kontrollera färgen och få fram rätt former då man liksom 'bestämmer' innan hur allt ska se ut. Innan det bli till typisk målarfärg. Med akvarell så måste man ju applicera färg som far all världens väg och kletar ut med penseln. Sen så är det även lättare med dessa pennor att blanda olika nyanser. Fler skillnader har jag ännu inte upptäckt.
Ebba B

2012-12-25 @ 00:09:09 | URL: http://fth.blogg.se
Postat av: Nadia

Väldigt fint! Låter kul. :)

Svar: Tack! It is!
Ebba B

2012-12-25 @ 00:16:06 | URL: http://photobynadia.blogg.se
Postat av: vad fin du är

vad fin du är

2012-12-25 @ 01:58:50
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=pVFGSqgp-Jg


vad kul men man kan visst rita detiler änd´å

Svar: Det är väl klart att MAN kan. Saken är det att JAG inte klarar av det. Och det jag menar är att det blir lättare att rita detaljer.
Ebba B

2012-12-25 @ 07:39:41
Postat av: Emmy

Jag har också såna - köpte dem i Umeå för ett tag sen. :)

Svar: Tack
Ebba B

2012-12-25 @ 11:32:02 | URL: http://verbaetpictures.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0